متخصص ایمپلنت دندان کیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 30
:: بازدید ماه : 1023
:: بازدید سال : 2422
:: بازدید کلی : 11749

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

متخصص ایمپلنت دندان کیست؟
دو شنبه 4 مهر 1401 ساعت 15:44 | بازدید : 371 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

ایمپلنت دندان، دندان های مصنوعی هستند که جایگزین دندانهای از دست رفته می شوند. کاشت ایمپلنت شامل جراحی است که تقریبا تهاجمی است و همه دندانپزشکان نمی توانند آن را انجام دهند. برای بیمارانی که به جراحی ایمپلنت فکر می کنند، مهم است که بدانند چه نوع دندانپزشکی ایمپلنت دندانی را انجام می دهد. دندانپزشکان عمومی، جراحان دهان، جراحان فک و صورت، پریودنتیست ها و متخصصان پروتز ممکن است همه صلاحیت های لازم برای کاشت دندان را داشته باشند.

با توجه به گزینه های مختلف، بهترین گزینه برای انجام ایمپلنت چه کسی است؟ اولین قدم خوب، برنامه ریزی برای مشاوره با دندانپزشک معمولی است. آنها به بیماران کمک می کنند تا تمام گزینه های درمانی ممکن را کشف کنند تا بتوانند بهترین گزینه را برای نیازهای فردی بیمار انتخاب کنند. در این مقاله علاوه بر معرفی پزشکانی که میتوانند این جراحی را انجام دهند، ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت دندان را ارائه میکنیم. 

متخصص ایمپلنت کیست؟

ابتدا به این تعریف از سایت کلینیک دندان پزشکی ایرانمهر توجه نمایید:

متخصص ایمپلنت، پزشکی می باشد که سالها در زمینه دندان پزشکی عمومی تحصیل کرده است. همچنین چندین سال را برای گرفتن تخصص در زمینه کاشت دندان و جراحی فک طی نموده است. می توان گفت بیشتر پزشکانی که دوره دندان پزشکی عمومی را گذرانده باشند می توانند کاشت دندان را انجام دهند، اما اگر در ناحیه فک دچار مشکلات حادی باشید حتما باید به یک جراح متخصص ایمپلنت دندان در این زمینه مراجعه کنید.

متخصص ایمپلنت دندان چه کسی میتواند باشد؟

از آنجایی که انواع مختلفی از متخصصان دندانپزشکی می توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند، مهم است که کمی در مورد صلاحیت آنها بدانید. دانستن این موضوع برای درک اینکه چرا ممکن است یک دندانپزشک خاص توصیه شود مفید خواهد بود. افرادی که میتوانند ایمپلنت دندان را انجام دهند، عبارتند از: 

دندانپزشک

هنگامی که یک بیمار یک دندان از دست رفته دارد، دندانپزشک او درباره گزینه های جایگزینی آن صحبت می کند. اگر ایمپلنت دندان گزینه خوبی باشد، متخصصی را که فکر می کنند برای انجام عمل ایمپلنت دندان بهتر است توصیه می کنند. این معمولاً به معنای ارجاع بیماران به متخصص برای درمان است، اگرچه گاهی اوقات آنها خودشان این روش را انجام می دهند. اقدامات دندانپزشکی بزرگتر ممکن است تعدادی از متخصصان مختلف دندانپزشکی را در خود جای دهد، بنابراین بیماران می توانند کل پروسه ایمپلنت را در یک مکان انجام دهند. دندانپزشکان با مطب های کوچکتر، بیماران را به متخصصان در جاهای دیگر ارجاع می دهند.

اکثر دندانپزشکان واجد شرایط انجام جراحی هستند و در واقع ممکن است این کار را انجام دهند. اما برخی ممکن است فاقد تجهیزات تخصصی لازم برای انجام این عمل در مطب خود باشند. دیگران ممکن است به سادگی تصمیم بگیرند که کار خود را بر روی دندانپزشکی عمومی متمرکز کنند. اکثر دندانپزشکان تعدادی همکار دارند که بیماران را برای مراقبت های تخصصی به آنها ارجاع می دهند.

جراح فک و صورت

رایج ترین انتخاب ها برای ایمپلنت دندان، جراح دهان یا جراح فک و صورت است. همه جراحان فک و صورت قبل از بازگشت به مدرسه برای تحصیل در تخصص خود به عنوان دندانپزشک عمومی آموزش دیده اند.

جراحان دهان تعدادی از روش های جراحی مختلف مانند کشیدن دندان عقل و کانال ریشه را انجام می دهند. آنها همچنین به طور معمول بیماران را برای دندان مصنوعی و روکش دندان مناسب می کنند.

جراحان فک و صورت نیز می توانند این کارها را انجام دهند. اما آموزش پیشرفته آنها صلاحیت انجام اقدامات جراحی اضافی را به آنها می دهد. آنها سرطان TMJ، صورت، دهان و گردن را درمان می کنند و در بازسازی صورت و فک تخصص دارند. بیمارانی که قبل از جراحی ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارند اغلب به جراح فک و صورت ارجاع داده می شوند.

پریودنتیست

پریودنتیست ها بر سلامت لثه تمرکز می کنند. اگرچه بسیاری می توانند جراحی ایمپلنت را انجام دهند، اما این تخصص آنها نیست. بسته به نیاز بیمار، پریودنتیست یا جراح لثه ممکن است ایمپلنت دندانی را ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر بیماری پریودنتال علت از دست دادن دندان های بیمار باشد، ممکن است بهترین انتخاب باشد. 

علاوه بر این، حتی اگر شخص دیگری جراحی ایمپلنت را انجام دهد، در صورت بروز عوارض در طول فرآیند بهبود، متخصص لثه ممکن است درگیر شود. به عنوان مثال، اگر محل کاشت به درستی بهبود نیابد یا عفونی شود، ممکن است مراجعه به پریودنتیست ضروری باشد.بسته به نیاز بیمار، پریودنتیست یا جراح لثه ممکن است ایمپلنت دندانی را ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر بیماری پریودنتال علت از دست دادن دندان های بیمار باشد، ممکن است بهترین انتخاب باشد. علاوه بر این، حتی اگر شخص دیگری جراحی ایمپلنت را انجام دهد، در صورت بروز عوارض در طول فرآیند بهبود، متخصص لثه ممکن است درگیر شود. به عنوان مثال، اگر محل کاشت به درستی بهبود نیابد یا عفونی شود، ممکن است مراجعه به پریودنتیست ضروری باشد.

متخصص پروتز

در صورتی که ایمپلنت جایگزین تک دندان شود، مرحله نهایی جراحی ایمپلنت، قرار دادن تاج سفارشی است. یک بریج یا پروتز جایگزین چندین دندان از دست رفته می شود و می توان آن را روی یک ایمپلنت قرار داد.

برخی از افراد این مرحله را توسط همان دندانپزشکی که جراحی ایمپلنت خود را انجام داده است تکمیل می کنند. برخی دیگر برای آخرین مرحله قرار دادن تاج به دندانپزشک معمولی خود باز می گردند. گزینه دیگر متخصص پروتز است. دندانپزشکان متخصص در ترمیم دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده با دستگاه های مصنوعی هستند. بیماران ممکن است به دنبال خدمات یک متخصص پروتز برای تاج دندان خود باشند، یا ممکن است متوجه شوند که متخصص پروتز بهترین انتخاب برای کل عمل است.

دندانپزشک زیبایی تمرکز بیشتری روی جنبه زیبایی دندانپزشکی دارد. اگرچه در ترمیم ایمپلنت های دندانی مهارت دارند، اما به احتمال زیاد در زمینه کاشت ایمپلنت دندان نیز آموزش نخواهند داشت مگر اینکه دوره های آموزش مداوم را گذرانده باشند. مانند یک دندانپزشک عمومی، یک دندانپزشک زیبایی ممکن است تجربه تکمیل درمان های جراحی پیشرفته تر را نداشته باشد.

سخن پایانی

جایگزینی دندانهای از دست رفته برای سلامت کلی دندان مهم است و ایمپلنت دندان یک انتخاب محبوب است. دندانپزشکان عمومی و متخصصان مختلف همگی می توانند واجد شرایط انجام جراحی ایمپلنت دندان باشند. دندانپزشک با شما می نشیند تا در مورد گزینه های مختلف صحبت کند و شما را به متخصص ایمپلنت که برای شما و موقعیت خاص شما مناسب است ارجاع دهد. اگر برای یافتن یک متخصص ایمپلنت در نزدیکی خود به کمک نیاز دارید، همین امروز یک وقت ویزیت در کلینیک دندانپزشکی ایران مهر در جنت آباد بگیرید.

منبع: چه کسی متواند متخصص ایمپلنت باشد؟ 

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: